Robin Day’s Reclining chair, Twentytwentyone

Dans le cadre du London Design Festival, Twentytwentyone réédite l’iconique Reclining chair du designer pionnier Robin Day (considéré comme l’équivalent britannique de Charles Eames), créé en 1952. Une pièce typiquement moderniste (fin piètement d’acier en forme de A inversé, accotoirs plats et larges, profil mince et dossier haut), la Reclining chair résume à elle seule l’oeuvre de Robin Day, disparu il y a peu.

Retailer Twentytwentyone re-launches the classic Reclining chair (1952) from iconic designer Robin Day, one of many events to take place during the London Design Festival. A typically Modernist piece (inverted A-frame steel leg, flat wooden armrest, slim profile seat and high back), the Reclining chair echoes of the late designer’s comfortable, sensible body of work.

Pour Robien Day, “le bon design devrait correctement remplir sa fonction, être de construction solide et exprimer, par son design, à la fois sa fonction et sa construction.”

To Robin Day,  “good design should fulfil its purpose well, be soundly constructed and should express in its design this purpose and construction”

(Photo Twentytwentyone & Mark Whitfield)



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