Cat Potter, Wooden Shoes & the Interior Designer

You probably know Maurice Padovani for his coveted interior designs. From now on, you may remember him for his (wooden) shoe fetish. But this man of distinction favours a one-of-a-kind design by London College of Fashion graduate Cat Potter, winner of the Jimmy Choo Award for Excellence 2012, no less. Be my guest blogger.

La “patte” de l’architecte d’intérieur Maurice Padovani lui a souvent valu lattention des medias. C’est désormais à son fétichisme avoué pour les chaussures (de bois) que le public associera son nom. Mais cette homme distingué a le bon goût d’idolâtrer l’oeuvre de Cat Potter (issue du London College of Fashion et récompensée par le prix d’Excellence Jimmy Choo 2012). On sélectionne drastiquement les invités, sur ce blog.

Suisse d’origine, Cat Potter est une styliste londonienne spécialisée dans le soulier conceptuel et néanmoins chaussable. Diplômée des Beaux-arts et commissaire d’exposition, sa première collection présentait des silhouettes très étranges bien que très traditionnellement produites. Un an plus tard, l’ensemble de son travail lui permettait d’intégrer le prestigieux MA Fashion Footwear Course au London College of Fashion.

Swiss born Cat Potter is a London-based fashion artist, specialised in conceptual, wearable footwear. A fine art and curation graduate, her first collection featured unusual silhouettes whilst still using traditional footwear making methods. A year later, her body of work secured her a place at the prestigious MA Fashion Footwear Course at the London College of Fashion».

Cat Potter ne perd pas vainement son temps à défier les chauve-souris. C’est une magicienne qui fait passer des outils de torture pour des must-have. Faisant fi du stiletto à semelle rouge, elle se transforme en Gepetto pour dessiner ses ballerines (la collection “Pernilla”), de très redoutables brodequins réalisés… à la fraiseuse, et dont le regroupement des nombreuses variations dessine une sublime skyline.
On imagine avec délice l’effroi des brindilles de défilé à l’idée d’enferrer dans ces puissantes châsses leurs fragiles petons.

Truth is, Cat Potter doesn’t really waste her time defying bats. She’s a wizard who turns tools of torture into must-haves. Flouting the stilletto and red sole combination, she transforms into Gepetto to design ballerina shoes (the “Pernilla” collection), fearsome boots of numerous variations – crafted with the help of a wood milling machine – which, when displayed, create a superb skyline. One can delightfully imagine the fright of the runway twigs when presented with the idea of trapping their delicate tootsies in such almighty shrines.

(Cat Potter, Maurice Padovani, photos Alejandro Cavallo)





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